• Print

Fagprofessionelles møde med udsatte klienter

Dilemmaer i den organisatoriske praksis

ISBN: 9788741271972 (Bog)
ISBN: 9788741272580 (i-bog)
Udgivelsesår: 2018
Udgave: 1
Sider: 250
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

I Danmark kan 20.000 personer kategoriseres som udsatte klienter med meget komplekse problemer. Gruppen rummer personer, hvis tilværelse er præget af en kombination af psykiske lidelser, misbrug, kroniske sygdomme, hjemløshed og fængselsophold. I alt koster de staten knap 4 mia. kr. om året til sociale og behandlingsmæssige indsatser, svarende til en årlig udgift på 200.000 kr. pr. person.

Der er derfor god grund til at undersøge, hvordan velfærdsstaten møder de mest udsatte klienter, samt hvilke arbejdsformer og rationaler der præger indsatserne. Ikke mindst er det centralt at undersøge, hvordan pædagogiske, økonomiske og juridiske systemer påvirker mødet med klienterne, og om disse rammer ligefrem kan hindre en effektiv indsats.

Fagprofessionelles møde med udsatte klienter stiller skarpt på de mest udsatte i det danske samfund og kaster lys over et centralt område i den danske velfærdsstat. Bogen er baseret på nærved 100 interview med udsatte klienter og de fagprofessionelle, som gruppen er i kontakt med hver dag.

Nanna Mik-Meyer er professor mso i sociologi ved Copenhagen Business School.

Bagsidetekst
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.