• Print

Tilrettelæggelse af information

Kommunikations- og kampagneplanlægning

,

ISBN: 9788776757601 (Bog)
Udgivelsesår: 2010
Udgave: 4
Sider: 376
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation.

Vigtigste pointer:

De senere år har budt på en forrygende udvikling omkring kommunikation, som er interessant og spændende, men også på kanten til at gå over gevind. Bogen maner til omtanke ved at holde fast i det grundlæggende kommunikationsperspektiv: Hvad ved vi om, hvordan målrettet kommunikation virker, og hvad den kan bruges til? Og hvordan anvender vi bedst denne indsigt?

Hvad får du ud af at læse bogen:

Formålet er, at læseren på et teoretisk grundlag og ud fra en hensigtsmæssig systematik skal kunne planlægge og evaluere kampagner og kende begrænsninger og muligheder for målrettet medieformidlet
kommunikation.

Målgruppe:

Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse.

Bogens opbygning:

Del 1 præsenterer en teoretisk forståelse af mennesket som modtager af kommunikation, formidler udvalgte teorier, der belyser mødet mellem modtager og kommunikation og afrundes med en kampagneteoretisk model til at strukturere teori, viden, erfaringer og praksis ud fra.
Del 2 og 3 giver en systematik for arbejdet med henholdsvis den målrettede kommunikations strategi og handlingsplan.

Denne 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper.

Preben Sepstrup

Lic.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og har været lektor og docent samme sted, forskningsleder ved MediaForsk, Danmarks Journalisthøjskole, visiting professor ved University of Urbana-Champaign, ekstern lektor ved Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet og bestyrelsesmedlem for en række virksomheder i kommunikations- og
mediebranchen.

Siden 1995 selvstændig medieforsker, skribent og konsulent med fokus på medieøkonomi, -struktur, -udvikling og ikke-kommerciel strategisk kommunikation. Har udgivet bøger og videnskabelige og populære artikler i Danmark, øvrige Norden og den engelsktalende verden.

Pernille Fruensgaard Øe

Pernille Fruensgaard Øe, Director of Strategic Planning, Hjaltelin Stahl. Tidligere ekstern lektor på Medievidenskab på Aarhus Universitet og kreativ direktør på mediebureauet Carat. Blogger om reklame, medier og forbrugeradfærd på itisonlyhuman.com

Preben Sepstrup
Pernille Fruensgaard

Artikler af forfatterne

På Kommunikationsforum, Branding bruges for bredt

På Kommunikationsforum, Stop snakken om digital strategi

I Dansk Kommunikationsforening, Informationskløfter - kommunikationsstyrke

I Kommunikatøren, Afsendere til at stole på

I Kommunikationsmåleren, Digitale medier og kampagnemålinger

Tanja Funt, kommunikationsmåling.dk skriver: "Alt i alt en lærebog, der kommer rigtig godt rundt om de centrale teorier og emner ved kommunikations- og kampagneplanlægning. Et plus er også en række cases og øvelser, som er med til at gøre teorierne levende."
Læs hele anmeldelsen her

Ole E. Andersen, Kommunikationsforum skriver: "Bogen er stærkt anbefalelsesværdig, spændende og nyttig læsning for både praktikere og studerende på kommunikationsuddannelser."
Læs hele anmeldelsen her

Marie Louise Linderoth Bouchet, samsonnet.dk skriver: "Tilrettelæggelse af information - Kommunikations- og Kampagneplanlægning fungerer som en god, bred og grundlæggende ramme til de studerende, der gerne vil have indblik i strategisk kommunikations- og kampagneplanlægning."
Læs hele anmeldelsen her

Det hele leveres på en meget overskuelig og let-spiselig måde, der gør bogen let at anvende. Systematisk behandler den kampagnens anatomi og giver bud på en konkret handlingsplan, der skal sikre, at de vigtigste overvejelser finder sted i udformningen af en kampagne.

Marie Louise Linderoth Bouchet, Samsonnet.dk
Bagsidetekst
Studerende, undervisere, forskere, praktikere Bogen er skrevet med udgangspunkt i forfatternes erfaring med strategisk kommunikationsarbejde, med forskning i kommunikation og med undervisning på læreanstalter, efteruddannelseskurser og kundeseminarer. Fastholde og forny 4. udgave af Tilrettelæggelse af information – Kommunikations- og Kampagneplanlægning fastholder tankegang og tilgang fra 3. udgave. Begrebsapparatet er justeret og tilpasset den strategiske kommunikations ændrede vilkår. Bogens disposition og fremstilling er opdateret og fornyet. Alle eksempler, illustrationer, øvelser og cases er fornyede og ført frem til 2009-10. Tilbage til rødderne Mange nye begreber og fænomener er kommet til efter 3. udgave fra 2006. Teorien er den samme, men anvendes på nye områder og på nye måder, da modtagernes adfærd er under stadig forandring. Medieudbuddet er stærkt ændret over de seneste fem år. Bogen er tilpasset ændringerne, men fastholder det grundlæggende kommunikationsperspektiv, der er afgørende for at forstå de nye ting, der sker. Kampagneteori Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation. Uanset om vi kalder den helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke kommerciel, privat eller offentlig kommunikation. Strategisk kommunikation er anvendt teori 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper. De seks cases i kapitel 21, der anvendes gennem hele bogen, er aktuelle og bidrager med anvendelsen af strategisk kommunikation i et bredt udbud af kampagner, der anvender både nye og traditionelle medier og budskaber. Afsendervinkel kræver modtagerfokus Bogen anskuer strategisk kommunikation fra afsenderens synsvinkel. Det er kun muligt med udgangspunkt i og forståelse af modtageren. www www.kommunikations-og-kampagneplanlaegning.academica.dk supplerer bogens eksempler og cases. Bogen består af 21 kapitler, en omfattende litteraturliste og emneordsregister. I teksten indgår 67 “læs mere”-tekster, 68 eksempler og 41 øvelser. Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse. Bogens struktur gør det muligt at arbejde med bogen i forhold til de forudsætninger og den tid, der er til rådighed.
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.