• Print

Global Economics

ISBN: 9788741264158 (Bog)
Udgivelsesår: 2016
Udgave: 1
Sider: 384
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Global Economics er en oversættelse af Globaløkonomi til marketing og service. Den er baseret på Makroøkonomi - i teori og praksis og Mikroøkonomi – videregående uddannelser. Den er tilpasset den nye studieordning på markedsføringsøkonom og studieordningen på serviceøkonom.

Bogen giver læseren de grundlæggende værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt en forståelse for de samfundsøkonomiske sammenhænge. Den økonomiske teori bliver forklaret og kombineret med eksempler fra den virkelige verden.

Bogen indledes med et kapitel om økonomisk analyse og er derefter opdelt i fire dele. Hovedtemaet i den første del af bogen er prisdannelse i forskellige markedssituationer og ved forskellige offentlige indgreb. I anden del koncentrerer bogen sig om arbejdsmarkedet og den globale udvikling, herunder international handel og internationale samarbejder. Derefter rettes fokus i tredje del mod de makroøkonomiske mål, nationalindkomsten og udenrigshandelen. Til sidst analyseres rentedannelsen og den økonomiske politik, bl.a. strukturpolitik og stabiliseringspolitik.

Der er desværre sket en fejl i forbindelse med oversættelsen af Global Economics. De fleste steder er potentielt BNP oversat til Nominelt BNP. Det vil sige, at alle de steder, hvor der i bogen står Nominel GDP eller Nominel national income skal det være Potential GDP/National income. Det berører de første sider af 11.3, afsnit 16.1 og 17.1.2, men ordet optræder enkelte andre steder. Samtidig er real GDP rettet til Actual GDP.

Rettede sider kan downloades her

Bagsidetekst
    Vi bruger cookies på www.hansreitzel.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.